+38093 500 87 18+38096 007 96 69

+38093 500 87 18+38096 007 96 69

Як скасувати через суд незаконно накладений штраф від ТЦК

Як скасувати через суд незаконно накладений штраф від ТЦК

Постанову ТЦК та СП  про притягнення до адміністративної відповідальності можна й не оскаржувати, сплативши штраф. Але існує один дуже важливий момент –  кримінальна відповідальність. Кримінальний кодекс (КК) України містить статті, які також мають відношення до мобілізації та призову. Так, стаття 336 КК передбачає покарання за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб з-поміж резервістів в особливий період. Водночас стаття 337 КК передбачає покарання за ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України. Остання стаття взагалі чітко зазначає про кримінальну відповідальність після попередження, зробленого  керівником ТЦК та СП.

Важливо! Повістка про виклик до ТЦК та СП, наприклад, для уточнення облікових даних не може вважатися  повідомленням в межах розгляду справи про адміністративне правопорушення.

ТЦК повинен повідомити особу про час і місце розгляду адміністративної справи, адже відповідно до ст. 268 КУпАП справа повинна обов’язково розглядатися у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності й може бути розглянута без її присутності лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення її про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Що ж відбувається на практиці? Можу сказати, що ТЦК дуже часто забуває повідомити особу про розгляд справи або повідомляє так, що особа, яка притягається до відповідальності, не отримує цього повідомлення. Незабезпечення повідомлення особи про дату, час і місце розгляду справи веде до порушень прав людини, а це зі свого боку впливає на законність прийнятого рішення. І от на виході ми маємо постанову про накладення штрафу, яка може і повинна бути оскаржена.

Оскарження такої постанови відбувається в наступному порядку:

  1. Зверніться до районного чи міського суду за місцем реєстрації особи або за місцеперебуванням ТЦК з адміністративним позовом. Цей позов треба подати протягом 10 днів із дня винесення постанови. А якщо так сталося, що про винесення постанови ви дізналися запізно і вже не встигаєте дотриматися десятиденного строку на скарження, то разом із позовом слід подати заяву про поновлення строку на оскарження.

Якщо у вас немає аргументів для оскарження постанови ТЦК про накладення штрафу, то скористайтеся залізним аргументом про порушення ваших прав у зв’язку з неповідомленням вам про дату, час і місце розгляду справи.

Суди досить критично реагують на порушення процедури повідомлення і скасовують постанови про накладення штрафів навіть в тих випадках, коли особа фактично винна у вчиненні правопорушення. Тобто у випадках, коли ТЦК забуває повідомити особу про час і місце розгляду справи, суди практично завжди стають на бік скаржників та скасовують протиправні постанови.Термін оскарження постанови становить 10 днів з моменту її винесення.

  1. Далі в межах строку для оскарження необхідно підготувати позовну заяву про скасування відповідної постанови про накладення штрафу та подати її до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за місцем знаходження ТЦК та СП.За подання позовної заяви про оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення сплачується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму.
  2. Після подання позовної заяви до відповідного суду її приймуть до розгляду, а постанову про накладення штрафу можуть скасувати, тож сплачувати штраф не доведеться.

Важливо! Відповідно до статті 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Якщо вас притягнули до адміністративної відповідальності за неявку по повістці, вдруге не мають права накладати штраф за неявку по тій самі повістці. Проте в реаліях сьогодення ТЦК можуть надіслати іншу повістку, і неявка по ній є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

Як було зазначено вище, постанова ТЦК та СП у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови , який складає 10 днів з дня винесення постанови. Ще раз наголошуємо: з дня винесення постанови, а не з дня отримання копії порушником!

Якщо постанова отримана в рамках десятиденного терміну від дня винесення, то звертайтесь до суду якнайшвидше! У разі, коли постанова отримана за межами десятиденного терміну, навіть на стадії виконавчого провадження, то в разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено судом. Але для цього необхідно подати окрему заяву про поновлення строку на оскарження в якій зазначити причини поважності пропуску строку. Така заява подається разом з позовною заявою. Якщо в цей час ви були у відрядженні, або хворів хтось із членів родини, прикладіть відповідний підтверджуючий документ до заяви обов’язково!

Суди зазвичай стоять на тій позиції, що навіть наявні в матеріалах адміністративної справи відомості, а саме роздруківка текстового повідомлення, яке ТЦК та СП направило на мобільний номер військовозобов’язаного, не дають суду обґрунтованих підстав для встановлення факту належного повідомлення громадянина про місце і час розгляду справи у встановлений процесуальний спосіб.

Made with